• Gratis indpakning medfølger
  • Fri fragt til 1/10-17
  • Gratis returnering

Handelsbetingelser

Fri retur
Hos Kranz og Ziegler tilbyder vi fri retur. Det betyder, at vi betaler returneringsomkostningerne, hvis du fortryder dit køb. Du har 14 dages returret, når du køber smykker på vores webshop. Det betyder, at du har 14 dage fra du modtager pakken fra os til at returnere den, hvis du fortryder dit køb. Se vejledningen under Returnering.

Sikker betaling
På www.k-z.dk kan du betale med dankort, VISA, VISA electron, Maestro card, JCB, Mastercard og mobile Pay. Betalingen bliver først trukket på din konto, når vi sender varen herfra. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.  Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med k-z.dk indgås aftaler på dansk.

Vi er desuden godkendt af e-handelsfonden.

Levering

Er den ønskede vare på lager, er leveringstiden 1-5 hverdage. Er varen ikke på lager, sender vi den så snart, den er på lager igen. Er en vare udsolgt, kan vi ikke garantere, at den kommer på lager igen og varen fjernes fra webshoppen hurtigst muligt. Vi sender først din ordre, når alle varerne er klar til at blive afsendt. Der må i forbindelse med Black Friday forventes længere leveringstid. Vi tilbyder ikke dellevering. Din pakke sendes med pakkepost via Post Danmark. Det betyder, at du modtager en sms eller email, når din pakke er klar til afhentning i den valgte pakkeshop.

Vi leverer kun til pakkeshops i Danmark. Vi leverer desværre ikke til Grønland eller Færøerne.   

Kundeservice
Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte os på shop@kranz-ziegler.com eller tlf: 70 27 00 66. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden (hvis du har oprettet dig som bruger) eller sende en mail til shop@kranz-ziegler.com

Reklamationsret
Når du handler på k-z.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i pris - det afhænger af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Er reklamationen berettiget, skal du ikke betale for at sende varen ind til os. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Når du sender varen ind til os, skal du oplyse hvad problemet er - gerne med så mange detaljer som muligt.  

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os på k-z.dk, har vi brug for følgende oplysninger fra dig:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos k-z.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger fra vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit samtykke (det sker når du godkender vores handelsbetingelser). På den måde sikrer vi, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til k-z.dk sælges eller videregives på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Når du er registreret hos k-z.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til k-z.dk via e-mail til info@kranz-ziegler.dk.

Cookies
På k-z.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre dit besøg, så nemt for dig som muligt. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. På k-z.dk er det Hedal:Kruse:Brohus, der indsætter cookies. Hvis du har spørgsmål vedrørende cookies, kan du henvende dig på e-mail: info@kranz-ziegler.com.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.k-z.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail: shop@kranz-ziegler.com eller tlf: 70 27 00 66. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din vare og herunder: 

Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen som anbefalet i den nye forbrugeraftalelov. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. 

Læs mere om returnering her

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Benyt returlabelen som fulgte med din ordre (klistermærke). Labelen klistrer du uden på pakken. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Aagaard/Kranz & Ziegler A/S
Grønnemosevej 6
5700 Svendborg

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse/faktura. Ekspeditionen går hurtigere hvis du ligeledes udfylder vores returneringsblanket, som du modtog sammen med din vare. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop@kranz-ziegler.com

Webstatistik
Vi bruger en webstatistik på k-z.dk. Det betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål at optimere k-z.dk.